In de media

“Waarom zou afscheid nemen iets negatiefs zijn?”

Publicatie: Kosmetiek | 2018

De ene dag denk je dat je een sterk team hebt en de andere dag besluit een medewerker zomaar het team te verlaten en ervaar je ineens een onrustige periode. Deze onrust ervaar ik momenteel, en dat geldt ook voor mijn team en onze lieve klanten. Mijn medewerksters werken allemaal gemiddeld al ruim zevenenhalf jaar bij me. Dat ervaar ik als zeer bijzonder en waardevol. Blijkbaar houd ik de job uitdagend genoeg voor ze.

Lees hier de volledige column van Marijke Stoop.

“Wat maakt mijn bedrijf dan zo bijzonder?”

Publicatie: Kosmetiek | 2018

Dit jaar is het thema binnen mijn bedrijf ‘GROEI’. Natuurlijk zetten we als beautyondernemers allemaal in op groei, dus wat maakt mijn bedrijf dan zo bijzonder? Ik kan me voorstellen dat je je dat afvraagt… Naast mijn beautyinstituut met inmiddels zeven medewerkers en vijf stagiaires, heb ik een webshop en ben ik leverancier van een cosmeticamerk.

Lees hier de volledige column van Marijke Stoop.

“Kritische klanten houden je scherp en dat vind ik een cadeautje!”

Publicatie: Kosmetiek | 2018

Laatst wees een klant me erop dat de kaarsjes achter de balie uit waren. ‘Nou ja zeg, vind je het nodig om me daarop te wijzen?’, was mijn eerste gedachte. Maar onmiddellijk daarna realiseerde ik me dat het eigenlijk heel fijn is dat ze dit aangaf. Ik moet daar dus scherper op zijn en ook mijn meiden erop wijzen. Ik had deze klant heel makkelijk als kritisch kunnen bestempelen, maar eigenlijk heeft ze me een dienst bewezen.

Lees hier de volledige column van Marijke Stoop.

“Als dingen niet lopen, ligt het vaak aan de communicatie!”

Publicatie: Kosmetiek | 2017

De meeste van mijn medewerkers zijn al heel lang bij me. Ik noem ze altijd mijn meiden of de Attirance Angels. Ik vind het echt super waardevol dat ze al zo lang bij me willen werken en het zegt ook iets over mij als werkgever denk ik. Een dienstverband is toch een soort huwelijk en ik vind oprecht dat de liefde van twee kanten moet komen. Ik probeer zoveel mogelijk mee te denken in hun werktijden, wanneer de dames vrij willen zijn, kan dat eigenlijk altijd. Ik probeer attent en belangstellend te zijn bij verjaardagen of wanneer er bij hen thuis iets speelt.

Lees hier de volledige column van Marijke Stoop.

“Als ondernemende vakvrouw wil ik graag blijven groeien!”

Publicatie: Kosmetiek | 2017

Als ondernemende vakvrouw wil ik graag blijven groeien, niet alleen als schoonheidsspecialist, maar ook als mens en ondernemer. Op vakgebied is er genoeg te leren en biedt elke firma legio trainingen aan, maar hoe en waar ga je jezelf als persoon en ondernemer verrijken? Het inhuren van een professional doe ik veelal op aanbeveling van collega-ondernemers. Liefst iemand uit het bedrijfsleven.

Lees hier de volledige column van Marijke Stoop.

“Welke klanten zijn voor mij de grootste uitdaging?”

Publicatie: Kosmetiek | 2017

We kennen ze allemaal toch: de uitdagende klanten? Ik bedoel hiermee de klanten die veelvuldig te laat hun afspraak verzetten of klanten die zelfs helemaal niets laten weten en vervolgens niet komen opdagen. Of de klant die zo perfectionistisch is en de adviezen die je geeft niet wilt opvolgen, omdat ze eerst alles nog eens na wilt lezen en liefst nog wilt overleggen met derden of jouw advies wel het juiste is.

Lees hier de volledige column van Marijke Stoop.

Stay in touch

Wilt u op de hoogte blijven over ons bedrijf, onze merken en ons cursus aanbod?
Schrijf u in voor onze nieuwsbrief.